Never Good Enough

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2008

20 kcal och ångest

Av misslyckadeana - 28 oktober 2008 14:56

Ja det är precis lika skruvat som det låter.

Igår gick ju bra, men kvällen slutade med en blandad känsla av ångest och stolthet.

Idag har gått ungefär lika bra, smuttade lite på mitt kaffe, dock med okänd mängd mellanmjölk i. Men det räckte med att titta på koppen så fick jag ångest. Efter ett par klunkar var det riktigt nära gråten. Så lät bli att dricka mer.

Sitter fortfarande(typ 4 timmar senare) och har ångest över dom där kaffeklunkarna.

Och kan ju inte påstå att det blev bättre när farsan sa att han skulle göra i ordning lite mat till oss allihop. Jag vill bara försvinna en stund. Jag orkar inte äta, ångesten river redan i mig, vill inte att den ska ta över mig helt.

Dessutom vet jag inte om det här räcker, eller om pappa kommer tvinga i mig middag sen i kväll också. Det vore verkligen hemskt.

Och är aldeless för trött för att orka träna också. Hela kroppen säger emot så fort jag ens reser mig upp. Huvudet snurrar så fort jag ställer mig upp och fortsätter snurra ett par sekunder. Inte så mysigt. Så vill helst inte göra det värre med att träna.

Får eventult bli att jag spyr om pappa tvingar i mig mer mat ikväll, för det kommer inte mitt psyke att orka med. Inte en chans!


Men jag fattar fortfarande inte hur det kommer sig att ångesten alltid är som värst när det går som bäst med maten... Jag menar, har jag fastat hela dagen kan man ju tycka att det vore okej att äta ett äpple, men ser jag ett äpple efter nästan en hel dags fast är jag på väg att bryta ihop. Det är ett stående bevis på att jag haft bra kontroll under dagen, men ändå ganksa jobbigt. Men enligt mig finns det ingenting man inte står ut med för att bli vacker. Så det är bara att härda ut ångestattackerna.


Min egen ana-hemsida börjar förresten komma i ordning, så lägger nog upp en länk om några dagar :)


Nu får ni ha det så bra, och lycka till. Under tiden ska jag kolla vad det är farsan står ute i köket och gör i ordning.


Puss på er! <33

Mat
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av misslyckadeana - 17 oktober 2010 19:26

Nu har jag inte varit inne på väldigt, väldigt länge, utan bloggat på andra adresser. Dessvärre togs min senaste blogg bort pga "olovligt matrelial", så jag bestämde mig för att ta mig tillbaka till den här.   Jag kan inte riktigt beskriva det ...

Av misslyckadeana - 7 juli 2010 09:02

Inte varit inloggad på extremt länge. Men fick ett mail som påminde mig om bloggen. Hade fått ett par nya kommentarer. Båda om inlägget om min fruktdiet. Dessvärre minns jag inte längre varken hur länge jag höll på eller hur mycket jag gick ner. ...

Av misslyckadeana - 5 oktober 2009 12:57

Hej. För er som följde min blogg här på bloggplatsen.se tidigare, kan jag säga det att bloggen har fått flyta runt lite sen dess. Men nu finns den på www.kaosflikka.blogg.se för den som vill fortsätta följa mig. Dock har det hänt en hel del i mit...

Av misslyckadeana - 22 juli 2009 15:17

Då jag har trøttnat på att inte kunna ändra designen och så i några mängder vad det gäller den här bloggen på bloggagratis, har jag valt att flytta den till en annan domän. Før er som är intresserade av att fortsätta følja min blogg, skriv en kommen...

Av misslyckadeana - 22 juli 2009 14:14

Shit, jag kan inte fatta vad som hänt med mig. Jag är så otroligt låg idag. Jag klara inte att gøra någonting. Varken äta eller träna. Sitter bara ute på balkongen, røker och surfar på nätet. Har inte ens kommit ur sovtrøjan än. Men men, när ungar...

Presentation

Omröstning

Kommer du att følja min nya blogg?
 Ja!
 Nej!
 Tveksamt...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards