Never Good Enough

Alla inlägg den 10 maj 2009

Av misslyckadeana - 10 maj 2009 15:50

Det har gått bra hela dagen. Hela helgen. Egentligen hela veckan. Men så gick det inte längre. Det bara gick inte. Inte alls.

Vart jättehungrig. Tänkte ställa mig och koka någon soppa eller så, det är iaf inte allt för många kcal. Men då säger pappa att jag lika gärna kan ta det som redan står färdigt i kylen.Hade redan innan koll på vad det var. Pasta. Kyckling. Grönsaker. I en jävla fettosås som pappa senare berättat att han gjort på  matlagningsgrädde och mjölk. Fyfan, kan det bli jättemycket värre för att vara middag?

Känns inte så. Är säkert så,  men känns inte som det.

När jag dessutom la upp  det på talriken insåg jag att det var hur mycket mat som helst, även om det inte var värt att spara något utav det.

Så allt hamnade på talriken. Känndes hur hemskt som helst att se allt.  Så tog mitt kära saltkar och öste över med salt. Men kroppen var för hungrig, den sket i att det blev äckligt. Så jag åt. Jag, mitt jävla failbarn, åt upp allting! Hur jävla dålig får man bli egentligen??

Ush...Och så i all illska, frustration över att dagen gått så dåligt, har jag nu ett galet sug efter glass, bara för att jag vet att det ju finns där i frysen. Skulle det inte vart för att jag viste att det fanns skulle jag inte vara så otroligt rädd som jag är just nu. För jag är livrädd. Rädd för alla kcal som finns i den där glassen. 

Nej, jag ska inte låta suget vinna. Jag kommer hata mig själv så grovt efter det, så det är inte värt det någonstans. Inte en chans!


Är ni gulliga slänger ni in en peppande liten kommentar, kan behöva det just nu.

Men hur som  helst får ni ha det bra. Nu önskar jag mig själv lycka till så skriver jag ikväll/imorgon.

Puss och kram <3<3

Mat
Av misslyckadeana - 10 maj 2009 07:56

Japp, att jag har haft en bra helg syns helt klart på vågen måste jag erkänna.

Efter all cola zero som jag hälde i mig igår trodde jag att jag faktiskt skulle ha gått upp, men hade fel, jag hade gått ner :)

Så nu är det bara till att kämpa på ordentligt under dagen, bara kaffe/te/vatten. Möjligen någon läkerol och något tuggummi, men ingen mat säger jag bara!


Imorgon börjar min och tjejernas tävling. Är grymt peppad, och gör allt jag kan för att få en så  bra startvikt som möjligt. Hoppas alla kommer lyckas nå sina mål, det vore ju underbart, inte sant?!


Nehe, nu ska jag nog ut i köket och koka lite kaffe till mig och dom små slöfockarna som ligger inne och sover just nu.

Men nu får ha det toppen!

Puss och kram <3<3

Mat

Presentation

Omröstning

Kommer du att følja min nya blogg?
 Ja!
 Nej!
 Tveksamt...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards