Never Good Enough

Alla inlägg under maj 2009

Av misslyckadeana - 12 maj 2009 20:05

Jaha...Tisdag kväll. Det betyder alltid middag. Och det känns som jag tjatat sönder det idag. Vart så rädd så rädd. Men jag behövde tyclligen inte vara det.

För resten av familjen skulle äta rester, men det fanns såklart inga vegetariska rester kvar till mig. Så fick trots allt laga min egen middag.

Eftersom det fanns bönor kvar sen långt tillbaka vart jag påtvingad att ha med dom i min mat, men det hela vart okej ändå, eftersom jag bara gjorde soppa på dom.

Hela soppan innehöll:

Mycket bönor (vet inte exakt, men det fanns mycket kvar)

En halv lök.

Lite pörjolök

En liten morot

En msk tomatpuré

En grönsaksbuljong

Vatten

Kryddor (inget salt!)

Och utav den så åt jag ca en tredjedel till middag, resten står kvar i kylen, som jag ska ha med mig som middag till stallet på lördag (bara förtydliga för er, självklart betyder det att jag häller ut den på vägen dit/hem, äter den såklart inte!)


Hur som helst så vart det en promenad efter middagen. Härligt, var ute i en timme och tjugo minuter, så brände iaf ett par kcal då också :)

Trodde min tisdag skulle bli katastrof, men se, det gick att rädda den med :)

Nehe... Nu ska jag kolla klart på Daying to Dance (en film om en anorektiker) :)

Men skriver imorgon.

Puss och kram <3<3

Mat
Av misslyckadeana - 12 maj 2009 14:07

Jajamensan. Jag funderar på att ha en liten frågestund, där ni får mjlighet att fråga vad ni vill (men förvänta er inte att få det svaret ni vill, finns fortfarande vissa saker som är helt privata!)

Hur som helst, ni kan posta era frågor som kommentarer på det här, eller kommande inlägg.

Ni har fram till torsdag på er att fråga, så kommer svaren upp under fredagkvällen.

Ha det bra, så hoppas ja på många frågor nu :)

Puss och kram <3<3

Av misslyckadeana - 12 maj 2009 13:27

Hallå, igen!

Fan det går inge bra det där att låta bloggen vila ett par timmar :P

Hur som helst, är lite glad just nu, för kom precis hem från en jobbingtur. Himla skönt att komma ut och röra på sig, och bara grejen att jag äntligen tog initiativet till att orka.

Så kastade på mig träningskläderna, peppade igång mig själv med lite bra musik. På med gympaskorna, och så kasta sig ut i regnet. (faktiskt himla skönt att springa i vårregn ^^)

Eftersom min kondis är bland den sämsta som existerar vart det ju lite blandat mellan jogging och promenad, men joggade iaf halva vägen eller så :)

Lite pinsamt är det ju dock att jag egentligen skulle haft svenska lektion när jag var ute och sprang, och hade valt vägen noga för att inte stöta på någon som kände mig. Men så när jag kommer där i full kareta, jo vem  kommer inte? Jajamensan, rektiorn :o

Men men... Sånt händer, och va fan ska man göra åt saken liksom?

Jag var tvungen och springa. Jag hade liksom inget val...Så, då får det gå som det går ibland :P

Nehe, nu ska jag ha mer kaffe. (fan borde sluta dricka kaffe, eller iaf sluta med mjölken, så himla mycket onödiga kcal i det)

Sen ska jag nog ta och byta om så jag kan dra innan morsan kommer hem igen :o hon lär inte bli så glad om hon fattar att jag skolkar :/

Men efter jag ätit middag (bläää) så lär jag ju skriva kan jag ju säga. Kan jag inte låta bloggen vila bara för jag kom på en pytteliten sak att skriva, så lär jag ju inte kunna låta det vila efter att ha ätit?!

Ha det bäst fram till det.

Puss och kram <3<3


Och en extra hälsning till Louise som åker in på behandling snart! Jag tänker på dig gumman! <3<3

Av misslyckadeana - 12 maj 2009 11:42

Jag känner att jag är duktig på att hålla mina löften, not!

Sa ju att jag inte skulle skriva igen fören efter middagen. Men...Så det kan gå, nu sitter jag här igen.

Men det är faktiskt så att jag har lite positiva nyheter. Ja...Ni läste rätt :O

Det är nämligen så att morsan ska iväg på jobbintervju idag, så hon kommer inte vara hemma på ett par timmar. Vilket innebär...? Jag tror ni vet...?

Just precis! En joggingrunda, utan fundersam morsa som bara ska leka jobbig.

Har dock fortfarnde lika stort problem med middagen. För jag skulle säkert kunna hitta på något, men det känns som att jag verkligen inte borde. Jag borde nog faktiskt se till att få morsan att tro att jag äter. Men enda settet att lyckas med det är ju att visa henne. Så blir till att leka frisk vid middagen ikväll. Ush, jag har så fruktansvärt dåligt poker-face känner jag. Och för att inte ens tänka på hur jag ska må efter det. Ush!!

Men hellre en/ett par dagars grov ångest, en att hon tar drömarna ifrån mig helt om en månad eller två.


Men men. Någonting säger mig att det inte ger så mycket att sitta och "fördeppa" över vad som kommer hända ikväll. Är nog bättre att se till att pocka fram motivationen så att jag verkligen kommer ut och springer nu när mamma åker. Annars vore det ju lite fail. Annars vore dagen verkligen hemsk.

Så jaah, peppmusik på, thinspo i mängder, ska snart byta om till träningskläder, och sen bär det av! :)

Nu ska jag faktiskt försöka att inte skriva mer fören efter middagen. Önska mig lycka till, det är svårt att låta bli XD

Puss och kram <3<3

Mat
Av misslyckadeana - 12 maj 2009 06:59

Mina planer för dagen gick just i baklås. Inte okej!

Min syrra var av någon underlig anledning redan uppe när jag klev upp för att "äta" frukost. Men eftersom att hon var där vart det ju till att äta påriktigt, annars skulle hon ju gått på och undrat direkt. "Varför äter inte du någonting?" orkar inte sånt just nu.

Så vart lite mindre än en halv dl havregrynsgröt, och min kopp te som alltid.

Konstaterade precis att mamma är hemma från skolan hela dagen idag, så jag kan typ inte gå hem och springa. För återigen, jag har mistänksam morsa. Agggh! Jag orkar inte, kan hon inte bara låta mig leva mitt liv och så kan hon ägna sig åt sig och sin kropp, men ge fan i min!

Lalalala...Jätteharmonisk, ooooja! Not!

Hatar när ideer bara slutar fungera inom loppet av ett par sekunder. Jag blir så otroligt aggro utav det.

Men men, meningen var inte att skriva typ 1000 inlägg idag, så får räcka med att jag skriver ett sen ikväll efter middagen.

Men som sagt, ha det bra. Puss och kram <3<3

Mat
Av misslyckadeana - 12 maj 2009 06:25

Oh Gosh, jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Förvisso verkar det som att jag kommer slippa frukosten, kanske en kopp te, men slipper att äta något :)

Lunchen blir nog lite vatten, eller möjligen en kopp kaffe.

Men sen kommer ju det jobbiga...Jag är hemma hos mamma...Har inte ätit middag med familjen på hur länge som helst...Och ikväll har jag ingen som helst "anledning" till att inte äta med dom.

Men vad fan tar man sig till när man måste äta med folk som ser på, och när man själv inte har en aning om vad maten innehåller för feta saker, och man inte har en aning om kcal-antalet?

Inte bra inte bra. Men det ska bli det enda i så fall. Inget annat skit.

Plus att jag funderar på att gå hem och springa på spanskalekionen (är ju  ändå aldig där) plus att det blir en långpromenad ikväll.


Någon som har en ursäkt på lager, så jag kanske inte måste äta så mycket idag i alla fall? Annars får jag försöka komma på något, men jag har halvdant hjärnsläpp, så får se hur det går.

Hur som helst, lycka till till er andra!

Puss och kram <3<3

Mat
Av misslyckadeana - 11 maj 2009 22:52

Okej... Min måndag har varit...Inte bra, och inte dålig.

Har haft en del ångest, men sen också massa skratt och härligheter under dagen.

Hade ångest över frukosten. Onödigt med frukost säger jag bara!

Dum nog hängde jag med till matsalen vid lunch. Det resulterade i två assieter med grönsaker. Okej, men onödigt som fan!

Hade dumt nog ingen gympa, jävla lärare att inte komma. Behövde ju få röra på arslet lite grann.

Så gick hem, tog det chill med ett par koppar kaffe. Allt för att hålla den riktigt hungern borta. Satt och skrev på ett brev som jag ska skicka ner till Agnes snart, för jag fick ett av henne idag. Så jävla glad för det. Älskar den flikkan så otroligt mycket! <3<3

När morsan åkte till skolan sen var ju tanken att jag skulle ut och springa. Men tror ni jag kom ut? Nej just det. Självklart inte. Jävla misslyckande!

Pallade inte gå på varken spanskan eller svenskan, så stannade hemma resten av dagen.

Vid 4 åkte jag in till stan. Drog till Egalia (älskar det stället)

Det som är extra bra är att morsan vet att det serveras mat där, så säger ju självklart att jag äter middag där så fort jag ska dit. Så det blev min fina lilla ursäkt idag med. Trodde jag skulle kunna hålla mig helt, men blev trots allt lite grann av fruktsalladen. Men eftersom jag inte äter appelsin eller banan vart det nog totalt bara 1/4 äpple och 3 vindruvor. Träffade förresten en annan tjej från am där, himla trevligt. Speciellt eftersom jag viste lite halvt vem hon var sen innan. Trevlig tjej det :)

Hur som helst, efter Egalia, när alla skulle börja röra sig hemmåt, dök det upp ett förslag om att gå och fika. Viste att jag inte hade några pengar, och var verkligen inte sugen på att förstöra dagen ytligare, så kände att jag gärna hängde på, varför inte vara social liksom.
Vet inte om hon vill att jag nämner namnet, men iaf, hon som var från am, bjöd på en kopp te, himla gulligt gjort :)

Så satt och surplade i mig lite te och vid 9-snåret började vi röra oss hemåt.

Fick sälskap av ***** hela vägen hem, härligt att ha någon att sitta och prata med :)

Hur som helst så vägde jag mig när jag kom hem. Hade gått ner. Men bara ett ynka hg. Men skyller det lite på att jag fortfarande har teét som skvalpar runt inne i magen, tillsammans med typ 3 koppar kaffe.

Så ska väga mig imorgon bitti och se om jag gått ner mer då. Hoppas det.

Nehe...Om man ska ta och sova lite då?

Ha det bra. Och lycka till till alla!

Puss och kram <3<3

Mat
Av misslyckadeana - 11 maj 2009 14:25

Japp idag är det måndag den 11 maj, vilket innebär att tävlingen är i fullgång sen ett par timmar tillbaka.

Själv har jag inte gjort den bästa straten, utan har redan, trots att klockan bara är halv tre, ätit; gröt, te med mjölk, 4 koppar kaffe med mjölk, sallad i skolan, ett knäckebröd utan något på (inte smör heller!), läkerol + tuggummin.

Inte så jättebra, men ändå okej. Ligger på ca 300 kcal, och blir ingen middag för min del idag. Inget!!


Nehe, om man ska se till att logga in på AM och se till att alla vet exakt vad som gäller för tävlingen nu!

Men ni får ha det bra, och jag önskar er alla ett hjärtligt lycka till. Jag vet att ni kan, bara ni vill! Så kämpa för eran dröm, inget ska få stoppa er!


Puss och kram <3<3



Ps. Förlåt för lite thispo, men jag har brist på bilder i rätt filformat...

Mat

Presentation

Omröstning

Kommer du att følja min nya blogg?
 Ja!
 Nej!
 Tveksamt...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards